Sposób na podniesienie poziomu sprzedaży i zwiększenie zysku. Oferta sezonowa i merchandising

Przed nami Wielkanoc – jedno z najważniejszych świąt w całej branży party.  Konieczność przygotowania sezonowej, świątecznej oferty wydaje się oczywista, ale… Aby osiągnąć zakładany poziom sprzedaży, same topowe produkty mogą nie wystarczyć. Kluczowe jest zdobycie zainteresowania, a w dalszej kolejności lojalności, klienta. W tych działaniach z pomocą przychodzi profesjonalny merchandising.  

Atrakcyjne przygotowane aranżacje budzą zainteresowanie i przyciągają uwagę. Witryny kuszą klientów i zachęcają do odwiedzenia sklepu. Z kolei przemyślana ekspozycja produktów wyznacza ścieżkę, którą konsumenci pokonają od drzwi wejściowych do kasy. Działając zgodnie z zasadami merchandisingu, możliwe jest stworzenie spójnego i przyjemnego doświadczenia zakupowego. Przyciągnie ono nowych klientów i sprawi, że dotychczasowi będą chcieli wracać po kolejne zakupy.  

Wielkanocne dekoracje a merchandising

Produkty z kategorii party będą szczególnie poszukiwane przez klientów w okresie poprzedzającym Wielkanoc. Podobnie jak w przypadku Bożego Narodzenia, sklepy mogą liczyć na przynajmniej kilkunastoprocentowy wzrost obrotów. Jednak, aby osiągnąć zakładany zysk, należy się odpowiednio przygotować na nadchodzący sezon. 

Jedną z najpowszechniejszych strategii jest dekoracja sklepu na ok. 6-8 tygodni przed Wielkanocą. Przyjmuje się, że taki czas eksponowania produktów pozwala klientom na spokojne zapoznanie się z ofertą, a jednocześnie jest to okres na tyle krótki, że nie pojawia się uczucie „przesytu”, a co za tym idzie zniechęcenia.  

Szczególnie poszukiwane będą dekoracje wielkanocnego stołu: serwetki, świeczki, pudełeczka na łakocie czy toppery. Niezmienną popularnością cieszą się także tradycyjne wielkanocne akcesoria, niezbędne wręcz w czasie świąt, np.: wielkanocne koszyki i tematyczne figurki.   

Osobną kategorią są wielkanocne balony – urocze i spektakularne sprawdzą się nie tylko dekoracji wielkanocnych spotkań, ale także… witryn czy eventów. Szczególną popularnością cieszą się balony lateksowe z nadrukiem i oczywiście te w najmodniejszych, pastelowych kolorach. Podobnie barwne bibułowe kwiaty i honey comby utrzymane w wesołych, nieodłącznie kojarzących się z Wielkanocą i wiosną kolorach.  

Wielkanocne dekoracje są nie tylko kategorią produktową poszukiwaną przez klientów w okresie przedświątecznym. Dzięki swoim możliwościom aranżacyjnym dają również możliwość przygotowania witryn zachęcających do odwiedzenia sklepu. Pomagają także w budowaniu przyjaznej ekspozycji wewnątrz, dzięki której klienci poczują się komfortowo. 

W PartyDeco przygotowaliśmy aż trzy kolekcje wielkanocne. Każda z nich pozwala na przygotowanie całościowej dekoracji spotkania: od dekoracji stołu przez akcesoria i dodatki aż po ozdoby do efektownych wielkanocnych aranżacji: 

Kolekcja Sielska Wielkanoc   

Kolekcja Wielkanoc w Krainie Czarów 

Kolekcja Polowanie na jajka 

Merchandising. O czym pamiętać 

Odpowiednia aranżacja sklepu ma kluczowe znaczenie w procesie budowania doświadczenia zakupowego klientów. Dlatego, prowadząc własny biznes, warto postawić na współpracę z profesjonalnym merchandiseremż , który nie tylko przygotuje nasz sklep na odwiedziny konsumentów, ale także dbać będzie o opracowanie odpowiednich ekspozycji sezonowych. Na tego typu wsparcie liczyć mogą wszyscy nasi partnerzy działający w sieci Let’s Party.  

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z profesjonalistą, czy na samodzielne przygotowanie sklepu na odwiedziny klientów, istnieje kilka podstawowych zasad merchandisingu, które na pewno warto znać. 

Oto one: 

Kategoryzacja, czyli grupowanie produktów ze względu na ich przeznaczenie lub producenta. Warto przy tym pamiętać o zasadzie komplementarności (np. eksponowanie kubków papierowych przy talerzykach) oraz crossmerchandisingu (eksponowanie kubków papierowych przy napojach).  

Strefy sklepu i wyznaczenie ścieżki klientów. W zależności od przestrzeni, jaką dysonujesz oraz asortymentu Twojego sklepu warto zaplanować kolejne strefy, które odwiedzający Cię klient będzie pokonywał. Warto przy tym pamiętać, że odwiedzający najchętniej poruszają się po obrzeżach sklepu.  

Budowanie ekspozycji.  Ułożenie produktów na regale ma ogromne znaczenie dla wyników sprzedaży. I choć zasad dotyczących aranżacji półek sklepowych jest wiele, na pewno warto pamiętać o tym, że klienci lubią mieć… wybór. Przeprowadzone badania dowiodły, że po ustawieniu obok siebie dwóch podobnych produktów ich sprzedaż wzrosła o 83%, w przypadku trzech o 231%, a czterech aż o 347%! Oznacza to, że zasada multifacingu działa i przynosi bezpośrednie korzyści tym, którzy ją stosują. 

Merchandising a e-commerce 

W przypadku sklepów internetowych estetyczne wrażenia klienta w trakcie zakupów również są istotne. Mamy tego świadomość, dlatego dla naszych partnerów przygotowaliśmy atrakcyjne narzędzia marketingowe: gotowe zdjęcia, grafiki i opisy produktów, które pozwalają na wygodną implementację produktu do sklepu i skuteczną jego promocję! A to wszystko w oparciu o przekazane przez PartyDeco materiały marketingowe (zdjęcia i grafiki) bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów ich przygotowania

Merchandising. Najczęstsze błędy 

Czego szczególnie wystrzegać się pracując nad aranżacją swojego sklepu?  

  • Brak ekspozycji sezonowej; 
  • Nieporządna i nieestetyczna ekspozycja; 
  • Kiepskie oświetlenie – produkty wyglądają nieatrakcyjnie lub w ogóle nie są zauważane przez klienta; 
  • Zasada wolnych pleców – zbyt ciasno ustawione regały sprawiają, że klient traci poczucie komfortu podczas zakupów.  
FacebookTwitterLinkedInPinterest

MOŻE CIĘ ZAINTERESUJE