Początek roku to martwy sezon w handlu? Absolutnie nie! Walentynki mogą być prawdziwym darem dla wielu przedsiębiorców. Dzień zakochanych świętuje niemal cały świat, a konsumenci często są w stanie sporo zapłacić, aby uszczęśliwić bliską osobę, O czym warto pamiętać, żeby odpowiednio nakręcić walentynkową sprzedaż? Podpowiadamy.
Niektórzy sprzedawcy przygotowują wystawy walentynkowe zaraz po zakończeniu sezonu świątecznego. Nadgorliwcy? Niekoniecznie, takie zachowanie ma sens z dwóch powodów. Pierwszy z nich to zachowania konsumenckie. Według danych udostępnionych przez Google wyszukiwania walentynkowe rozpoczynają się już dzień po Bożym Narodzeniu! Drugi to oczywiście pieniądze, jak podaje National Retail Federation, w latach 2009 –2019 średnia wysokość wydatków na prezenty walentynkowe w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 60 USD, a łączna wartość sprzedaży za rok 2022 wyniosła 23,9 miliarda dolarów. Choć to USA uważane jest za „kolebkę Walentynek”, prognozy dla rynku w Polsce są równie optymistyczne. Ponad 80% Polaków deklaruje, że zamierza dołączyć do świętowania 14 lutego. Czego konkretnie będą poszukiwać ci konsumenci? Odpowiedź na to pytanie może pomóc osiągnąć naprawdę imponujące wyniki sprzedaży podczas najbliższego święta miłości.
Miłość nie jedno ma imię
Analizując trendy i zachowania, łatwo stwierdzić, że Walentynki nie są świętem jedynie dla zakochanych. Większość konsumentów planuje w ten dzień sprawić przyjemność swoim bliskim, tak drugim połówkom, jak i dzieciom, rodzicom, przyjaciołom, a nawet pupilom… Tak psy i koty też mogą liczyć na upominki z okazji Walentynek. Co to oznacza dla handlowców? Jeśli chcą zwiększyć zyski, muszą dostosować ofertę do aktualnych trendów. Dlatego warto postawić na bardziej uniwersalne produkty, takie, które spodobają się zakochanym, ale także przyjaciołom i bliskim kupującego.
Stwórz wyjątkowe LOVE STORY
Walentynki to nie tylko serca i czerwień. Kompletując swoją ofertę, warto sięgnąć po bardziej uniwersalne wzory, z jednej strony nawiązujące do święta zakochanych, ale nadające się także do wręczenia przyjacielowi czy dziecku. Dlatego w kolekcji walentynkowej PartyDeco na sezon 2023 postawiliśmy przede wszystkim na radosne, lekkie motywy przesycone francuskim wdziękiem i zachęcające do zabawy. Produkty utrzymane w pudrowych barwach przełamanych mocnymi akcentami w kolorze fuksji ucieszą nie tylko zakochanych.
Zamiast kwiatów… pęk balonów!
Aż 37% konsumentów wskazuje kwiaty jako idealny prezent na Walentynki. Warto jednak zwrócić uwagę na coraz powszechniejszą modę na tzw. pęki balonowe, która skutecznie wypiera tradycyjne bukiety. Coraz popularniejsze jest także korzystanie z „poczty balonowej”, która powoli zaczyna zastępować tradycyjną już pocztę kwiatową. Właściciele kwiaciarni, i nie tylko, koniecznie powinni pomyśleć o włączeniu tej usługi do swojej oferty jeszcze przed Walentynkami.
Aby być na czasie i przyciągnąć do siebie klientów, warto postawić na balony o niecodziennej i widowiskowej formie. Naszym typem są duże balony foliowe w kształcie pudla lub flakonu perfum, które ucieszą każdego, nie tylko zakochanych. Bardzo ciekawą propozycją jest również balon w kształcie słodkiego Kupidyna, w otoczeniu mniejszych balonów lateksowych wywrze naprawdę oszałamiające wrażenie z pewnością dużo większe niż tradycyjny bukiet kwiatów.
Wybierając balony do swojej oferty, nie tylko tej walentynkowej, warto zwrócić także uwagę na kwestie związane z ekologią. W końcu dobro planety leży na sercu wielu z nas i to nie tylko od święta.
Walentynki idealne – radosne i ekologiczne
W ofercie PartyDeco na stałe zagościły wolnostojące balony do ustawienia bezpośrednio na podłodze. Zazwyczaj są one dużych rozmiarów i pozwalają w stosunkowo prosty sposób udekorować przyjęcie. Stanowią także idealną alternatywę dla tradycyjnych balonów wypełnionych helem. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ światowe zasoby tego gazu są obecnie na wyczerpaniu, a hel jest jednym z kluczowych zasobów niezbędnych współczesnej medycynie. Nasza propozycja wolnostojących balonów pozwala na oszczędzanie tego surowca. Jest to niezwykle istotne, gdyż hel jest surowcem nieodnawialnym.
Jest to już kolejny sezon, w którym stawiamy rozwiązania przyjazne środowisku i na pewno nie zamierzamy rezygnować z wdrażania kolejnych. Ekologię traktujemy bardzo poważnie i w pełni świadomie stajemy po zielonej stronie świata. Niezależnie od tego, czy trend na bycie eko przeminie, a mamy nadzieję, że tak się nie stanie.
Czas – najpiękniejszy z prezentów
Wspólne spędzone chwile i emocje, które im towarzyszą – wielu Polaków uważa, że właśnie taki prezent jest najpiękniejszy. Dlatego nie dziwi fakt, że najczęstszym sposobem na spędzanie Walentynek jest wspólne wyjście do restauracji. Bardzo popularne są także wyjazdy do hoteli lub SPA. Oznacza to, że restauratorzy i hotelarze potrzebują w tym okresie wyjątkowych dekoracji, dzięki którym możliwe jest zbudowanie niepowtarzalnego, romantycznego nastroju. O możliwościach, jakie niosą ze sobą balony, już pisaliśmy, warto jednak także pomyśleć o efektownych girlandach i banerach, które pozwalają na zbudowanie magicznego klimatu w mgnieniu oka. Coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych dorosłych, cieszą się także neony – nowoczesne i zachęcające do zabawy, świetnie sprawdzą się w nastrojowych aranżacjach.
Jedną z najbardziej topowych kategorii walentynkowych jest także zastawa stołowa. Tematyczne serwetki, słomki i topery to must have każdego restauratorka.Z nimi stworzenie odpowiedniej oprawy dla romantycznej kolacji jest bardzo łatwe, a zadowoleni z efektu klienci chętnie pochwalą się swoim stolikiem w social mediach. Tego typu polecenia to doskonała reklama dla każdego biznesu. Pozwala budować atrakcyjny wizerunek biznesu i przyciąga kolejnych klientów.
Walentynki to jedno z najbardziej dochodowych świąt dla handlu w Polsce. Według specjalistów plasuje się na wysokim, trzecim miejscu, zaraz za Bożym Narodzeniem i Wielkanocą. Od kilku lat wyniki sprzedaży przedsiębiorców z rynku retail w okolicach 14 lutego sukcesywnie rosną. Aby w pełni wykorzystać handlowy potencjał tego święta, warto poświęcić czas na zbudowanie atrakcyjnej i przemyślanej oferty oraz pamiętać, że Walentynki są dla wszystkich. Nie tylko dla szaleńczo zakochanych.
Bibliografia
- 4 trends search reveals about … Valentine’s Day, https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/search/4-trends-search-reveals-about-valentines-day/, 04.11.2022.
- Walentynki w handlu, https://grupaeurocash.pl/blog/walentynki-w-handlu-w-tym-roku-beda-nietypowe, 04.11.2022.
- Mastercard Love Index, https://www.mastercard.com/news/europe/pl-pl/centrum-prasowe/informacje-prasowe/pl-pl/2020/luty/mastercard-love-index-wspolnie-spedzony-czas-w-walentynki-cenniejszy-niz-kwiaty-i-czekoladki/, 04.11.2022.