Początek roku często określany jest jako martwy sezon. Konsumenci są już zmęczeni po świątecznej gorączce zakupów i czują, że pora na przysłowiowe zaciśnięcie pasa. Ale właśnie na początku roku swoje miejsce ma jedno z najważniejszych sezonowych świąt – Walentynki. Święto zakochanych może być świetną okazją do podniesienia wyników sprzedaży dla niejednego przedsiębiorcy. Trzeba się jednak odpowiednio na nie przygotować.
O czym warto pamiętać, aby odpowiednio przygotować się na nadchodzący sezon? Jak właściwie rozplanować ofertę walentynkową i zachęcić klientów do jeszcze większych zakupów? Podpowiadamy.
Miłość dźwignią handlu
Walentynki to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży party! Analizy rynku wskazują, że znajduje się ono w pierwszej trójce najbardziej dochodowych dla handlu świąt. Zaraz za Bożym Narodzeniem i Wielkanocą. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Ipsos aż 64% ankietowanych Polaków deklaruje, że będzie obchodzić święto zakochanych. Stawia to nasz kraj na 28 miejscu wśród wszystkich badanych państw na całym świecie. Jasne jest więc, że żaden przedsiębiorca związany z branżą party, nie może zlekceważyć nadchodzących Walentynek. Ale poszerzenie swojego asortymentu powinni także rozważyć właściciele cukierni, kwiaciarni, a nawet… sklepów z kosmetykami, drogerii czy marketów. W końcu kluczem do osiągnięcia finansowego sukcesu jest nie tylko przygotowanie zapasów na nadchodzący sezon, ale również budowanie komplementarnej oferty dostosowanej do potrzeb klienta.
Walentynki – jak świętują Polacy?
Jak Polacy obchodzą święto zakochanych? Zgodnie z badaniami przedstawionymi przez GFK najpopularniejszym pomysłem na Walentynki jest wręczenie prezentu – takiej odpowiedzi udzieliło aż 50% respondentów. Warto jednak pamiętać, że obdarowywane będą tak „drugie połówki”, jak i dzieci, rodzice, a nawet przyjaciele. Słowem wszystkie bliskie i ważne dla nas osoby. Jakie więc prezenty warto oferować klientom poszukującym czegoś wyjątkowego na Walentynki?
Poniżej zamieszczamy krótką listę pomysłów na walentynkowe prezenty:
Balony! – Walentynki to nie tylko serca i czerwień. Kompletując swoją ofertę, warto sięgnąć po bardziej uniwersalne wzory, z jednej strony nawiązujące do święta zakochanych, ale nadające się także do wręczenia przyjacielowi czy dziecku. W PartyDeco czekają na Ciebie pełne oryginalne kolekcje przygotowane z myślą o Walentynkach: zabawne i romantyczne balony nawiązujące do kojarzących się z Francją motywów, ale również odważne i wesołe wiśnie – idealny prezent dla przyjaciółki.
Pęki balonowe – to samo co balony? Niekoniecznie. Pęki balonowe są ciekawą nowoczesną alternatywą dla tradycyjnych bukietów. A to właśnie kwiaty wskazywane są przez wielu konsumentów jako chętnie wybierany przez nich walentynkowy prezent. Włączenie pęków balonowych do swojej oferty polecamy zwłaszcza właścicielom kwiaciarni. Będzie to naturalne i ciekawe rozszerzenie ich oferty, które z pewnością zainteresuje wielu klientów.
A może… skarpetki? – Śmieszne skarpetki są bardzo chętnie wybieranym przez klientów upominkiem na różne okazje. W Walentynki sprawdzą się jako coś dla dzieci, mamy czy przyjaciółki. Inną propozycją zabawnego prezentu na Walentynki mogą być tematyczne przypinki, naprasowanki, a nawet… bańki mydlane.
Romantyczna kolacja – dla wielu dzień zakochanych jest wspaniałą okazją do randki. Dlatego nie dziwi, że liczna rzesza konsumentów stawia wspólne wyjście do restauracji albo wyjazd do hotelu lub SPA. Oznacza to, że restauratorzy i hotelarze potrzebują w tym okresie wyjątkowych dekoracji, dzięki którym możliwe jest zbudowanie niepowtarzalnego, romantycznego nastroju. Jeszcze przed sezonem warto się więc zaopatrzyć w efektowne kurtyny i tematyczne banery, które pozwalają łatwo i szybko przygotować odpowiednie aranżacje sali na Walentynki. Coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych dorosłych, cieszą się także neony – nowoczesne i zachęcające do zabawy, świetnie sprawdzą się w nastrojowych aranżacjach.
Przez żołądek do serca
Jedną z najbardziej topowych kategorii walentynkowych jest zastawa stołowa. Tematyczne serwetki, słomki i topery to must have każdego restauratora. Z nimi stworzenie odpowiedniej oprawy dla romantycznej kolacji jest bardzo łatwe, a zadowoleni z efektu klienci chętnie pochwalą się swoim stolikiem w social mediach. Tego typu polecenia to doskonała reklama dla każdego biznesu. Pozwala budować atrakcyjny wizerunek biznesu i przyciąga kolejnych klientów. Dekoracje stołu pozwolą również klientom Twojego sklepu na przygotowanie romantycznej kolacji we własnym mieszkaniu. W Walentynki to rozwiązanie na pewno skusi wiele osób.
Wszystkie proponowane przez nas dekoracje i akcesoria walentynkowe są obowiązkową niemal pozycją dla każdego sklepu party. Warto jednak rozważyć ich włączenie do oferty handlowej biznesu, który na co dzień oferuje towary z nieco innych kategorii. Takie działania wpiszą się w metodę sprzedaży cross sellingowej i na pewno przełożą się na podniesienie obrotów danego biznesu. Prostym sposobem na dołączenie sezonowych dekoracji do swojej oferty jest skorzystanie ze stojaków i zatowarowanych standów dostępnych w PartyDeco.
Walentynki to jedno z najbardziej dochodowych świąt dla handlu w Polsce. Od kilku lat wyniki sprzedaży przedsiębiorców z rynku retail w okolicach 14 lutego sukcesywnie rosną. Aby w pełni wykorzystać handlowy potencjał tego święta, warto poświęcić czas na zbudowanie atrakcyjnej i przemyślanej oferty oraz pamiętać, że Walentynki są dla wszystkich. Nie tylko dla romantycznie zakochanych.